turnus co prawda minął już jakiś czas temu, w czerwcu jedziemy na następny, ale dotychczasowe podsumowania były moimi spostrzeżeniami, natomiast teraz dostaliśmy informację od terapeutów, opisujących swoje zajęcia z Julcią, myślę, że warto je zamieścić.
dogoterapia
Zajęcia były odpowiednio dobrane do mozliwości Julki. Były różnorodne i ciekawe. Jula bardzo starała się wykonywać zaplanowane ćwiczenia. Skupiałyśmy się na pracy ręką. Dużo radości sprawiało jej karmienie psiaków i rzucanie aprotu (z pomocą). Były też ćwiczenia plastyczne. Jula wyciszała się gdy przytulał się do niej piesek i z takim wtulonym czworonogiem czytałyśmy sobie np. o psich przygodach. Uśmiechem i wokalizacją Jula dawała do zrozumienia, że spotkania z pieskami jej się podobają.
zajęcia logopedyczne
Masaż logopedyczny przy pomocy wibratora. Samogłoski na planszach – format A-4, ćwiczenia oddechowe – dmuchanie piórek. Zabawy paluszkowe, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze, pisanie paluszkiem po tacy z rozsypanym grysikiem, zabawy rączkami w ryzu, masaż rączek za pomocą olejku, nakładanki literowe, ćwiczenia /a/, /e/, wrzucanie fasoli do kubeczków z wymową głoski /a/, /e/, ćwiczenia dźwiękonaśladowcze – zwierzęta. Zabawy balonikiem razem z wymową samogłosek, zabawy z wąchaniem – różne zapachy modeliny, ćwiczenia w oparciu o instrument muzyczny – cymbałki – w takt dźwięku wymowa samogłosek. Książeczka z serii dr J. Cieszyńskiej „Kocham czytać” samogłoski i omówienie obrazka razem z pokazywaniem ruchem ręki, ćwiczenia oddechowe: piórka kolorowe, bańki.
zajęcia z psychologiem
– Rozwijanie poczucia własnego ciała – program M i Ch. Knill’ów, „Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja”,
– rozwijanie percepcji słuchowej,
– stymulacja sensomotoryczna – stymulacja zmysłów – dotyk, wzrok, słuch, powonienie,
– rozwijanie umiejętności wskazywania ręką danego przedmiotu,
– ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową,
– poszerzanie słownika biernego.
rehabilitacja ruchowa
Turnus obejmował zabiegi terapeutyczne z zakresu: rehabilitacji ruchowej wg koncepcji neurorozwojowych wspomaganych pracą w kombinezonach Dunag -2, systemem dociążeń i odciążeń, „pająk”, symulacją sensomotoryczną, terapią motoryki mniejszej, masażem;
kinezyterapia
– przygotowanie do ruchu – masaż, techniki przygotowujące ruchomość stawów
– kontrola posturalna – kontrola aktywnej pracy głowy i tułowia, normalizacja napięcia mięśniowego, dysocjacje
– kontrola pozycji statycznych – kontrola aktywnego siadu (siad z podporem kończyn dolnych i bez podporu kończyn dolnych) amfibii, supinacji i pronacji
– mobilna kontrola obciążonych części ciała – dysocjacje obręczy względem siebie, kompresje, trakcje
– wspomaganie pozycji stojącej – kontrola pozycji stojącej
– doskonalenie automatycznych reakcji postawy – reakcji prostowania, reakcji równoważnych
– stymulacja sensomotoryczna – stymulacja zmysłów, czucie ciała, orientacja ciała w przestrzeni, dążenie i przekraczanie linii ciała, zaznaczenie pozycji symetrycznych
– praca w obrębie motoryki mniejszej – przekraczanie linii środka ciała, kontrola nastawienie głowy, obręczy barkowej i tułowia przy pracy rąk, kontrola otwartej dłoni
zajęcia plastyczne
– malowanie palcami – doskonalenie małej motoryki, somatognozji ręki, motywacji do zajęć
– Programy Aktywności – Świadomość Ciała wg Ch. Knill
witam:) lubię zaglądać na Waszą stronkę;) jest w niej wiele pozytywnej energii, co bardzo lubię:) właśnie dzisiaj zapisałam się do Michałkowa i widzę , że nasze dziewczynki poznają się tam już w czerwcu:) pozdrawiam
🙂